08 mei 2022

Dag twee Knoalkup




Het stelde allemaal niet veel voor misschien maar het was een eerste buitenlanding in Nederland in járen en goh wat was het weer leuk! Ik koppelde nog onder de 300 meter af, moest even zoeken en centreerde boven het veld alsnog een zachte brede bel die me uiteindelijk naar 600 meter bracht. Met het termieken was ik twee kilometer verderop gedreven, bewust want ik wilde het risico niet meer lopen om nog eens dwars op de baan te moeten landen. Dan maar liever in een ruim grasveld tussen de koeien. Overigens stond de wind tijdens m’n landing keurig uit het westen en de boer was niet zo blij dat ik z’n koeien had laten schrikken, maar toch. Ik zeulde m’n harnas door het hoge gras en de koeieflaters naar de weg, liet al m’n charmes op de boer los die te aardig was om boos te doen, en legde aan de verzamelde buren uit hoe een delta vliegt en hoe het instrument werkt en het harnas enz. Er fietsten nog een moeder en zoontje en nog een oudere heer speciaal langs om te vragen wat het was. En vlak voordat ik m’n basebar in zou pakken bood de boerin me een lift naar het vliegveld aan. Terug bij m’n vleugel kwam de buurman opnieuw naar buiten om me te helpen de vleugel op te laden en binnen de kortste keren was ik klaar.

Ik wilde nog een laatste poging wagen om de kabel te vinden maar behalve Michiels betweterige zoontje kwam er niemand mee. Dan maar oefenen in geduld, vijf zes reetjes opgejaagd, kievieten en ander moois gezien en gehoord en me er van verzekerd dat de kabel er echt honderd procent zeker niet ligt. ’s Avonds met de hele club naar een nieuwe tent in Sellingen, bijzonder geslaagd en heerlijk ouwe koeien ophalen. Erik van Keulen, Ad en Bart, Flip en Pien we hebben genoeg herinneringen. Het is wel een van de jammere dingen van het ouder worden, dat mensen van vroeger gewoon verdwijnen terwijl je er toch echt meerdere keren mee op vakantie was. Gelukkig zijn Connie en Rinus en Martin en Marjoleine en Cornelia en Coen en Fred er gewoon nog, ik ben niet helemaal alleen overgebleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten