10 augustus 2023

Op de start weer ingepakt




In de loop van de nacht was de meteo verslechterd maar er leek nog een redelijk window van twaalf tot twee te zijn, ondanks de bewolking. Ik vind een plouf ook al goed, dus zodra de wind goed draaide maakte ik me klaar om te starten. Maar het lukte al bijna niet om de draai zonder kleerscheuren te maken, de wind stond er wel mooi recht op maar wel keihard. Met ook nog een noordelijke tendens zou het waarschijnlijk niet erg lollig zijn in de lucht, zelfs als ik een goed startmoment koos. We bouwden dus weer af en terwijl we naar de camping terugreden zagen we virga boven de start. Er vielen zelfs een paar drupjes op de camping, maar ik was al weg om naar het plan d’eau de Riou te scheuren om Nils nog een laatste keer te zien. Marc wilde naar het zwembad en Jan is loyaal aan z’n broer, dus die gingen niet mee. Het meertje bij Eguyans is nog altijd m’n allerallerallerfavorietste plek op aarde om te zwemmen. Heerlijk water, niet te druk, precies een goeie afstand om een rondje in te zwemmen, en met uitzicht op m’n favoriete bergen. De eerste keer deze vakantie dat ik de Chabre weer van dichtbij zag. Dat blijft altijd weer tranentrekkend ontroerend ontzagwekkend geweldig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten