17 augustus 2023

Uitgezakt


vreemde vogel

De Chabre geeft, de Chabre neemt. En ze deelt een tik op je vingers uit als je je kinderachtig gedraagt, zoals ik vandaag. Ik was ongemotiveerd en te vroeg, dus in minder dan tien minuten stond ik op de vis. Gelukkig wel met een behoorlijk uitstekende landing, wat wel een stuk makkelijker geworden is sinds de electriciteitskabels weg zijn en landen met een Fun helpt natuurlijk ook. Ik was sjagrijnig en onaardig tegen een stel jonge toeristen die op dat moment even symbool stonden voor de overwoekering van Laragne en de Chabre met toeristen, parapenters, fietsers, vierwielers die de berg af komen hobbelen, rijen geparkeerde auto’s in de kloof en tegenliggende SUV’s met trekhaak en sleeplier maar zonder dakdragers. Wat doen al die mensen toch hier?! Terwijl wij er met een lullige drie man staan, nog vier op de hoge zuid, dat is het dan. Geen ruzie meer om een ring, geen stapels vleugels waar de jouwe net onderop ligt.

Iedereen die een uurtje later dan ik startte had overal lift, niemand hoefde te draaien want het ging overal goed omhoog, Yves maakte een kleine xc en Patrice kon niet naar beneden om te landen. Ik scheurde naar het meertje om weer goeie zin te krijgen maar ik gebruikte plactic flapjes aan m’n handen en dat is een slecht plan. M’n schouders laten zich meteen heftig voelen dus ik heb ze naar de rommelkoffer verbannen. Net thuis en alle boodschappen in de koelkast (het was vandaag 34 graden en dat was buiten de auto...) liet Mart weten dat hij me wilde helpen met m’n neuskapje na een stukje zwemmen. Dus ik hees de Litesport op de auto en scheurde weer terug. Het was maar een kleinigheid maar toch ben ik blij dat Mart even heeft meegedacht hoe ik het beste een elastiekje aan m’n neuskap kan bevestigen zodat ik ‘m zeker niet verlies tijdens het vliegen. De velcro van Moyes is gewoon onvoldoende en ik heb akelige verhalen gehoord over onbestuurbare toestellen als de neuskap los komt.

Terug thuis had ik geen zin meer om te koken dus het werd het zoveelste bakje tabuleh, altijd lekker en voedzaam en nog gezond ook. Nu afkoelen met Woodstockgeluiden uit het dorp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten