12 februari 2013

Dreigende luchten




Er waren al vroeg wolkjes dus we reden om tien uur de berg op. Het was meteen duidelijk dat er een groot risico van overontwikkeling was. Een paar parapenters pakten direct in, ik wilde tijdens het opbouwen bekijken hoe snel het ging en dan pas definitief besluiten of ik zou starten. Mezelf kennende is het besluit dan eigenlijk al genomen, zodra die rits opengaat wordt de waarschijnlijkheid dat ik de berg ook afren bijna 100%. Toch aarzelde ik nog terwijl ik al in m’n harnas stapte, en ik nam me voor om te starten, hoogte genoeg te winnen om over the back te gaan en meteen bij Godfrey’s te landen. Ik wilde absoluut niet op west uitzakken omdat mijn auto de retrieve niet aankan.
De vlucht van een kwartiertje was prima, ik moest enigszins m’n best doen om naar beneden te komen maar het was nog niet eng, en de rest van de middag werd ik bevestigd in de juistheid van m’n besluit. De ontwikkeling leek eerst in te zakken, waardoor de parapents die nog in de lucht waren het erg moeilijk kregen, en tegelijk doemden er enorme onweerswolken in het oosten op. Ik zou zeker niet meer gestart zijn als ik had gewacht. Toen Kenneth ook was uitgevlogen raceten we naar de camping omdat er een serieus onweer boven Manilla ontwikkelde, en terwijl ik m’n tent weer eens leeghaalde klonk er donder en vlogen de kakatoes hysterisch krijsend rond. Uiteindelijk dreef het over maar je had absoluut niet in de lucht willen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten