11 februari 2013

Onweer in Manilla



Om een uur of één vannacht paste ik niet meer in m’n tent, die door loeiharde wind plat tegen de grond geslagen werd. Ik verhuisde al m’n bagage naar de auto en m’n bed naar de keuken, waar ik heerlijk sliep toen het lawaai van de plensregen uiteindelijk een beetje afnam. Nu, om vier uur ’s middags, ontwikkelen zich weer overal enorme onweersbuien rondom Manilla dus ik heb de hele zooi maar weer in de auto gemikt. Om de berg op te rijden moet het er allemaal uit en dan haal ik het net. De weg naar boven is enorm steil en slipperig, en ik heb geen 4 wheel drive. Kenneth, een parapenter uit Hongkong, reed mee omdat hun auto aan barrels is. Cecilia heeft er een forse whiplash of een nekfractuur aan over gehouden, en ze zien nog een enorme boete tegemoet ook. Blaming the victim.
Boven was het een typische Borah-shuffle dag: eerst de vleugel naar de zuidooststart gedragen, toen verkast naar de zuidstart, en tegen de tijd dat ik opgebouwd was startten alle parapenters zuidwest en west. Ik had helemaal geen zin om de vleugel naar de weststart te sjouwen en de windsok stond af en toe nog best twee seconde goed voor de zuidstart, alleen was het erg weinig wind en de zuidstart is maar een kort stukje helling. Ik besloot vooral niet te aarzelen, domdomdom want ik pakte het halve bos mee met m’n onderkabels. Gelukkig ben ik goed in recovery van slechte starts, ik stop gewoon niet met starten en dat redde me ook deze keer weer. Helaas leverde het niks op en landde ik vijf minuten later bij Godfrey’s, met uitzicht op die enorme onweerswolken. Kenneth reed de auto naar beneden en de rest van de middag hang ik rond m’n tent, voor het geval m’n bed plotseling weer moet verhuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten