15 februari 2013

Koeien




Veel mensen vlogen vandaag, en heel veel zakten uit, en ik besloot al voordat we de berg op reden om niet op te bouwen. Onweerswolken die weliswaar inzakten, maar wel aan alle kanten, en regenbuien aan de overkant, en lange pauzes tussen de starts (dus dodgy launchconditions), niks voor mij. We amuseerden ons een poosje met de slechte starts van anderen, en gebruikten de rest van de middag om Richards koeien te weiden. Terwijl ik voor herdershond speelde aan de ene kant van het veld, en Anthony en Richard aan een andere kant, genietend van het buiten zijn en van het landschap en van de koeien die echt heel grappig zijn, bedacht ik weer hoe fantastisch het is dat ik dit allemaal kan meemaken. En hoe leuk ik m’n beide bushmannen vind, hoe goed het is om met hen op te trekken. Tegelijk zou ik absoluut niet met ze willen ruilen, en zij absoluut niet met mij. Het is een hard leven, hard werken en overal tegen grenzen oplopen. Ze kunnen weinig met hun slimme koppen, volgens mij blowen ze zich daarom helemaal suf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten