29 juli 2013

Dag 1 Belgische Open


Andreas


Glen

Gordon

Johanna


Per


Tom
Per
Met de Zweden naar Ager. Via facebook vroeg ik een paar mensen om hulp bij het vinden van accommodatie en chauffeur, en verdomd: Joel heeft het allemaal voor me geregeld. ’s Ochtends belde Joop om zijn complete schitterende huis voor een habbekrats aan te bieden. ’s Avonds liet Peter weten dat hij wel de auto naar beneden wil rijden, zodat ik kan vliegen en landen en daarna de Zweden ophalen. En als leuke extra vonden we om kwart over negen ’s avonds ook nog een grote supermarkt in Balaguer waar we veganistisch, vegetarisch en glutenvrij konden inslaan. En troffen we vanmorgen niet alleen Jamie maar ook Claudia aan, en beloofde Montse om morgen langs te komen. Ik kan m’n geluk weer ns niet op.
briefing
Al ben ik vandaag te moe en te ongeorganiseerd om te vliegen. Het is ook spannend hoe het met de Zweden zal gaan. Het lijkt wel of je naarmate je noordelijker komt steeds minder charme aantreft. Australiërs hebben je spullen al op de start gelegd voor je er erg in hebt en als je niet snel bent bouwen ze de boel nog voor je op ook. Fransen en Belgen laten alles uit hun handen vallen als ze zien dat je loopt te zwoegen. Nederlanders zijn nog wel sociaal en helpen, als je het maar vraagt. Ik krijg de indruk dat Zweden net zo makkelijk “nee” zeggen en zich vooral druk maken om hun eigen vlucht, zich er totaal niet van bewust dat jij zonder hun hulp niet vliegen kan. Desalniettemin mag ik ze wel, mijn vikingen. Andreas is echt een aardige jongen die het ook niet helpen kan dat ie wat overdreven systematisch te werk gaat. Per is het type verlegen maar onverzettelijk. En Johanna wordt er duidelijk één van ons, de wedstrijdvliegende vrouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten