26 december 2019

Charlie is weg


Ik liep te grienen van frustratie maar Jamie en Selmsy hadden zeker een uur lang niet in de gaten hoe moeilijk ik het had. We waren met drie Funs en drie stirrup harnasjes en een puist wind op Blacksmith beach, waar ik twee keer eerder fantastische dagen heb meegemaakt. Uitduwen tot je naar achteren vliegt en dan met je buik bijna over de grond gebruik maken van elk bultje in het zand. Dat was geweldig en het hielp enorm om met de daar geleerde vaardigheid de volgende dag op Dixon park te landen, maar vandaag was het helemaal niet leuk. Ik was alleen maar in gevecht met de vleugel om te voorkomen dat een tip de grond in zou slaan, constant keihard aan het werk om nog enige controle te houden. Het lukte een paar keer even om fors uit te duwen en daarmee boven het duin uit te komen, maar dan stallde ik en knalde roemloos tegen het strand. Pas toen ik het opgaf en de vleugel plat op het strand legde kreeg Selmsy in de gaten dat ik hulp nodig had. Dat hielp, en ik kon nog net een minuut of twintig alsnog echt oefenen en bijna weer lol hebben, al was ik inmiddels te moe om nog te lachen. Hij verontschuldigde zich, had niet door hoe lastig het voor me was, ik probeerde niet te pruilen. Maar ik weet wel zeker dat als Charlie erbij was geweest, we wel alle hulp en instructie zouden hebben gekregen die we nodig hadden.
 Ik heb Charlie vanmiddag op de trein gezet en we missen haar allemaal. Witty, aardig, bescheiden, het soort verstandige piloot dat ik had willen zijn en tegelijk altijd in voor iets nieuws. Zoals Selmsy zei: makkelijk om mee te leven. Gisteren op kerstdag zijn zij en ik met z’n tweeën naar Catho’s geweest om haar nog één keer de lucht in te krijgen, en dat was perfect. Ze vloog geweldig, een half uur ofzo, en daarna vloog ik ook geweldig ook een half uurtje, met een pocherige landing als toetje. Ik had de Litesport helemaal niet hoeven kopen en dus eigenlijk ook geen auto hoeven huren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten