06 december 2015

Teleurstelling




Uitzakken is best vervelend, uitzakken in een enorm veld vol gemene vlijmscherpe distels en her en der een cactus is behoorlijk vervelend, maar het ergste is uitzakken op een dag dat alles goed is voor een fantastische vlucht. Leuk team met Howard en James, een zeer ervaren lokale chauffeur, een wedstrijdje van zo’n dertig parapents in de blauwtermiek en Fluffy’s Sonic zodat er geen landingsstress kon optreden. Maar we kozen voor de weststart en vanwege m’n schouderpijn had ik erg weinig trek in de Borah-shuffle, ons hele hebben en houwen naar de zuidstart zeulen omdat de wind daar toch beter op stond. Dom genoeg koos ik er voor om te wachten op een gunstige cycle en ik startte inderdaad in een mooie bel, maar door m’n kniebrace en doordat ik erg laag hing onder de Sonic kon ik niet meteen goed in m’n harnas komen, vloog ik een veilige afstand van de berg omdat ik niet goed kon sturen en daardoor miste ik de bel. Ik landde hellinaf van het pad weg, dus ik moest twee keer op en neer om m’n loodzware spullen bij 34 graden door de distels te sleuren. Mij ondertussen afvragend waarom ik dit doe, dit is gewoon niet leuk.
Howard en James landden bij Godfrey’s, we betaalden de chauffeur en om vier uur lag ik op m’n eentje in de rivier. Het Zwitsertje had wel goed gevlogen en ik had ‘m met liefde opgehaald, maar hij liep twee-en-een-half uur met z’n scherm op z’n rug naar Godfrey’s terug zodat hij ’s avonds geen zin meer had om me gezelschap te houden. De komende twee dagen zien er voor mij precies zo uit, een chauffeur is te duur voor mij alleen en de helft ($ 50 per dag) is nog altijd teveel voor Michael denk ik, dus ik maak me op voor lange hete stoffige wandelingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten