23 augustus 2023

Heet



Als er zeker niet gevlogen wordt kom ik maar traag op gang. Beetje inpakken, beetje schoonmaken, om op het heetst van de dag op de heetste dag een hike te ondernemen. Gelukkig vond ik het juiste pad niet waardoor ik al snel weer beneden stond met ruim voldoende energie voor twee rondjes lac de Riou. Het water is zoals altijd zalig, koel met een lauw bovenlaagje, en er waren vandaag maar weinig mensen. Ik denk door alle waarschuwingen voor de hitte, iedereen zit liever binnen. Over de oorzaken kreeg ik op de valreep nog ruzie met Antoine, die aftrapte met het kapitalisme maar al in twee zinnen de schuld aan de overbevolking gaf en die komt dan weer door de immigranten die teveel kinderen krijgen. Mijn pogingen om er ook nog wat andere frames tegenaan te gooien: hyperconsumentisme en verspilling, foute politieke keuzes, onvolledige marktwerking omdat vervuiling en risico’s op de natuur en de samenleving afgewenteld kunnen worden, het mocht allemaal niet baten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten