25 augustus 2023

Laatste dag in de Hautes Alpes



We waren maar met vier deltisten en een paar passagiers en het woei zo hard dat ik aarzelde of ik wel moest starten. M’n vleugeltje kreeg enorme klappen van de wind en ik heb ooit op Manilla twee verbogen middenlatten gehad doordat de wind m’n met kracht op m’n doek beukte terwijl ik stevige bovenbekabeling heb. Voor m’n start had ik twee man hulp nodig en nadat ik m’n eerste bel kwijtraakte vond ik niks meer terug omdat het allemaal horizontaal geblazen werd. Doordat ik onvoldoende snelheid kon aantrekken landde ik lelijk met de zoveelste blauwe plek tot gevolg. So much voor een topdag, laatste dag dit jaar in Frankrijk. Ik gebruikte de gelegenheid om m’n trim een gaatje naar voren te zetten, waarom heb ik dat niet eerder gedaan?

We werden allemaal bij Jacko en z’n vrouw uitgenodigd voor het eten. Ik deed eerst nog een rondje Lac de Riou en was alsnog de eerste daar. Na een rondleiding door de wijnkelders genoot ik van het perfecte uitzicht op de Chabre terwijl de rest aan kwam. Het lukte me om wijn te proeven en toch nuchter te blijven door tussen de wijnen door m’n glas goed gevuld te houden met water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten