26 juli 2022

En weer door

 


Ook goeiedag. Claudio en z’n maat begonnen vrijwel onmiddellijk over het WEF en hoe ‘ze’ al lang wisten dat er covid was maar het verborgen hielden en hoe het één groot experiment is. Nou ja ze waren wel harstikke gastvrij en het eten uit eigen tuin was helemaal prima. Maar op de één of andere manier trek ik wappies aan, zie twee jaar geleden. In het boek dat ik aan het lezen ben gaat het over mensen die bang zijn om insignificant te zijn en dat is het volgens mij. Mensen voelen zich gepiepeld, door de overheid, door bedrijven, door de elite, door alles en iedereen die het wèl goed voor elkaar heeft. Geen wonder dat ze in complotten gaan geloven.

Ik werd weer moederziel alleen op de Cavallaria gedropt maar deze keer was er een perfect startwindje. Niet te hard en niet te cross. Dat bleek dan wel weer te komen doordat de meteowind van achter de bergen kwam dus ik zakte opnieuw als een baksteen. Na een uitstekende landing nam ik nog gauw even een douche, met hemd aan om zo m’n eigen airco te dragen, en nog voor twee uur was ik weer onderweg. Bij Briançon stond een enorme puist wind en ja hoor, er staat een mistral die het tent opzetten ernstig ingewikkeld maakt. Dat, en de Oostenrijkse buren die me direct toen ik uit de auto stapte begroetten met een agressief “daar mag je auto niet staan”. Zo ken ik ze weer. Heet ie ook nog Volmar, jawel hoor. Manfred, Thomas en Tschu zijn er ook bij en ze vroegen of ik mee ging eten maar gelukkig was me dat net iets te snel dus ik paste. Toen ze weg waren bedacht ik dat ik ooit had gezworen nooit meer met de Oostenrijkers te eten en trouwens in het restaurant van Serres moet je rerserveren dus ik had niks te eten gekregen ook nog.

Beter was de begroeting van Phil, die me na ons begroetingsritueel met twintig zoenen en drie omhelzingen een hamer bracht en me liet zien hoe je een handige slipknoop in je scheerlijnen maakt. Hij is jurylid voor de klasse 2 wedstrijd deze week en hij waarschuwde dat Shaun en Grumpy in z’n tent zaten. Ik hou het lekker bij een avondje alleen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten