10 juli 2022

MteCucco is gewoon te ver




 


Het was weer gruwelijk ver en heet en file en agressieve bestuurders en het waren echt drie dagen hele lange ritten maken, maar het voelde niet alleen. Ik wist dat Tom ongeveer tegelijk met mij zou vertrekken en ja hoor, we troffen elkaar op een camping vlak voor Basel. Na een kopje thee namen we weer afscheid, maar toen waze me van de ene extreme file in Zwitserland naar de volgende in Oostenrijk stuurde bleek Bassano een uitstekende optie. Tom kwam er via de Gotthard ook 's avonds aan dus nou hadden we mooi een vliegmaatje. Ik was wel bijzonder brak na veertien uur nonstop in de auto de dag ervoor maar ik besloot dat het met deze kansen bijna immoreel zijn om niet een startje te maken. Met de Fun en het is een fijn vlonder dus dat leek me probleemloos. Was het ook, alleen zat er eind van de ochtend nog nauwelijks lift en toen ik op final zat schoot er ineens een tegenliggende parapenter achter de bomen voor me langs en terwijl ik aan het inpakken was kwam een knul vertellen dat we niet alleen landingsgeld moesten betalen maar ook nog een boete omdat we niet vooraf hadden betaald. Twaalf euro de man! Bizar en om te voorkomen dat ik echt zou gaan schelden liep ik weg om de auto te gaan halen. Ik werd direct opgepikt door een man die vier maanden per jaar bovenop de berg woont, en boven aangekomen trof ik de Aussies. Dat was top, zeker omdat het bijzonder goed gaat met Blenkie na de aanrijding van drie jaar geleden.


Vijf voor acht kwam ik aan bij de luxe agriturismo waar het Italiaanse team, Jamie en ik slapen. Net te laat om in het busje naar het restaurant te springen maar niet getreurd ik mocht even douchen en de beheerder bracht me daarna alsnog naar een uitstekend diner aan de staftafel. Met de herrie was het lastig om goed kennis te maken met de anderen maar we hadden toch meteen wel een gesprek over de regels rond cloudflying. Leerzaam om te horen hoe Fabio en Jamie over zoiets redeneren. De penalty voor een eerste keer is te licht, en de bewijslast voor een echt heel zware tweede overtredingspenalty is wel erg mager. We hopen nog altijd op een goedkope, betrouwbare sensor die aangeeft hoe diep iemand in een wolk heeft gezeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten