14 juli 2022

MteCucco noord

met Regina

Arne en Djenghiz

Steve Docherty

Damien

Grant - speciaal voor Louise

Jonny en Jamie

wind op start

taakbriefing

 

Ik had gisteravond al besloten om vandaag niet te vliegen. We wisten vrij zeker dat het Cucco-noord zou worden en dan gaat de retrieve gewoon te lang duren en bovendien hadden we besloten dat wij zouden gaan helpen bij de launchorder. Dat ging prompt fout doordat ik pech had met een onervaren zenuwachtige piloot die niet klaar stond toen dat moest. Ik stuurde hem naar het einde van de rij maar in plaats van dat te doen ging ie in vol ornaat ìn de rij staan en zoveel mogelijk obstructie plegen. Ik zei tegen hem dat ie dan maar moest pushen, wat ie prompt deed, met de nodige verwarring tot gevolg. Uiteindelijk liet ik 'm er toch maar tussen om van hem af te zijn, en het starten ging zo soepel dat het vrijwel niet uitmaakte, maar het was fout en vervelend. Zeker omdat ik ook Primoz naar achteren had gestuurd alleen die maakt er niet zo'n drama van. Die liet ik er eerlijkheidshalve dan ook maar weer tussen, maar dit zou natuurlijk op slechtere dagen tot een protest kunnen leiden en dan ben ik de jury. Dat was dus mijn fout. Ik moet alleen helpen, niet beslissen. Dat wordt nog lastig morgen als ik dezelfde piloot weer in m'n rij tref.
Ik was wel erg blij dat ik niet vloog. De gaggles voor de start waren plat en druk en dus lastig en het was mij waarschijnlijk niet gelukt om over de berg heen te vliegen naar de Sigillokant. Of wel en dan had ik daar niet durven landen uit angst voor rotor. Dat viel uiteindelijk toen de deelnemers op goal aankwamen erg mee en het was weer een spectaculair gezicht om ze allemaal dwars op het veld te zien landen. Alex eerst en pas minuten later Christian en anderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten