05 januari 2013

Corryong practice day



Ik zit nat en naakt onder een gierende ventilator en nog is het te warm. Het lijkt Pakistan wel alleen was de hotelkamer in Pindi niet half zo keurig en schoon als de kamer waar ik nu in zit. Howard, onze chauffeur, is bijna klaar met het opknappen van dit huis dat hij wil verhuren en ik mag er deze week gebruik van maken.
Gisteren twintig keer heel Forbes doorgecrosst op zoek naar Flip want die is jarig morgen en op zoek naar Conrad om ‘m succes te wensen. In hq, de Mezzanine, op de paddock, in de highschool overal kwam ik bekenden tegen en dat kostte een hoop gezellige tijd maar Fifi is me ontglipt. Het hoogtepunt was op de camping. Ik hoorde Noel aan iemand vertellen dat je echt genoeg water bij je moet hebben en zonnebrand en een hoed, en ik wilde net roepen ‘just toughen the hell up’ toen ik zag dat het Diederik was! Die heeft me twaalf jaar geleden hier naar toe gebracht, hij was onze gids, zonder hem was ik nooit down under terecht gekomen. Supergaaf om hem hier te zien.
Ik had vijf uur te rijden over gave kleine weggetjes langs prachtige witgoude heuvels tegen een overdreven blauwe lucht, schitterend. Het was wel achterlijk heet en ik verdom het om de airco aan te doen, maar ik viel niet in slaap. Op de free camp eerst een duik in de keihard stromende Murray river, harstikke leuk. Je wordt in een noodgang meegesleurd maar het is totaal niet eng omdat de rivier ondiep en gelijkmatig is, het is meer een heerlijke koele kermisattractie. Zelfs voor een zeer geoefende zwemmer is het onmogelijk tegen de stroom in te zwemmen. ’s Nachts deed ik geen oog dicht door het gepraat van Adriaan en het gesnurk van Ward, dus om vijf uur verplaatste ik m’n tent naar een stiller plekje. Dat was dus niet nodig geweest want inmiddels ben ik opnieuw verhuisd, nu naar dit huis in het dorp.
Vandaag was practice day maar ik ben totaal niet fit en er werd bijna zeker onweer voorspeld, en in de verte zag je voor twaalf uur al grote wolken opbouwen. Bovendien steeg het wel erg gemakkelijk in het dal, dus ik vond het na een uurtje welletjes en probeerde te landen op een groot vlak veld naast de weg. Dat viel nog niet mee en uiteindelijk landde ik nog downwind ook, harnas smerig broek kapot en hier en daar wat schaafwonden. Jammer want ik was absoluut in voor een uitstekende landing.
Straks registratie, dan wat eten en dan zo vroeg mogelijk naar bed. Al is het de vraag of slapen zal lukken in deze hitte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten