23 januari 2013

Rondje rondom Forbes



Vanmorgenvroeg aan Marco gevraagd of hij me naar de maan wilde slepen, zodat ik in drie kwartier heel rustig naar beneden kon dwarrelen en ondertussen de metingen doen waar Gerolf om gevraagd had. Daarna de trim een gaatje langzamer en het vg-touw naar de andere kant van de kingpost, en om half drie startten we alledrie naar een waanzinnig mooie lucht. Omdat er wat incussen vormden richting Parkes, en alles blauw was richting Marsden, dacht ik naar Grenfell te vliegen maar al snel merkte ik dat dat te uitdagend zou zijn. M’n vg-touw was uit de klem geschoten dus ik moest het geheel zonder vg doen, en alleen omdat Claudia en Pedro verdwenen waren. Bovendien hadden we geen chauffeur dus het was handiger om dichtbij Forbes te blijven. Ik vloog in een ruime cirkel rondom het dorp, zakte bijna uit bij de camping maar wilde toch wel graag de taak rond maken en de vleugel opgebouwd in de hangar zetten (stiekem, als Bill het maar niet hoort). Ik pakte een prachtige bel tot 2500 meter en stak daarna rustig tegen de wind in naar het vliegveld. Mooie landing na iets meer dan twee uurtjes heerlijk vliegen, joehoe ik ben er weer! Pedro’s vleugel stond al in de hangar en Claudia landde een paar minuten na mij, helemaal blij voor mij. Ze zei dat ik eruit zag als een blije dolfijn toen ik onder haar doorschoot voor m’n laatste been.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten