09 januari 2013

Tweede taak Corryong Cup



Tot gisteren een hittegolf met temperaturen ruim boven de 42 graden, vanochtend is het steenkoud. Australië, elke dag een verrassing. Ik deed twee starts gisteren en de lucht was totaal verschillend. Bij de eerste ging ik wel omhoog, maar de bel was extreem choppy: surges fel omhoog en dan weer hevige sink. We zaten met z’n vieren op ongeveer dezelfde hoogte en niemand van ons had werkelijk controle over z’n cirkels, dus ik vloog weg. Bombout dus, bij Curtis en Donny in een ogenschijnlijk mooi veld. Het vee had de modder echter enorm vertrapt waarna het knoerdhard was opgedroogd, dus de grond was een mijnenveld van gaten en kluiten. Ik verzwikte m’n enkel erg pijnlijk en Curtis kwam m’n vleugel dragen. Heerlijk om voortdurend als een prinses behandeld te worden. We gingen gauw weer naar boven. Launchmarshall Stuy was nog niet gestart dus het window was nog open. Hij is de absoluut allerbeste launchmarshall aller tijden: hij geeft raad en informatie maar respecteert de piloten in hun zelfstandige beslissingen. Hij begrijpt precies wanneer je hulp aan de voorkabels nodig hebt en hij stapt snel naar de zijkabel. Elke ochtend krijgt degene die de mooiste start had een prijsje en we worden geamuseerd met de slechte starts van de vorige dag.
Ik draaide met twee vingers in m’n neus snel naar 2400 meter, en ging om half zes ’s avonds op koers. Inmiddels was er flinke tegenwind, nu kon ik goed merken wat een enorm prestatienadeel ik heb op de Litesport (met ronde bottombar). Donny gleed op een Rev onder me door, ik was gewoon kansloos. Ik maakte een perfecte landing langs de hoofdweg, liftte terug naar Corryong omdat Howard lang weg was om Russel en Steve te retrieven, en had nog net tijd voor een uitgebreide douche. ’s Avonds barbie op de camping, waardeloos waarom trap ik daar toch altijd in? Twintig dollar voor konijnevoer en gore vegadingen en enthousiaste dames die oprecht geloven dat ze genoeg vegetarisch hebben voor de veertien (!) vegetariërs onder de piloten. Nou ja het geld gaat naar het goeie doel, de lokale brandweer geloof ik, en bovendien won ik een kadobon voor de lokale krantenkiosk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten