22 januari 2013

Moeilijk vliegen in Forbes



Het is lastig om in mezelf te blijven geloven, ik blijf alsmaar uitzakken. Volgens Pedro zijn de condities bijzonder lastig maar eerlijk gezegd zie ik dat niet zo, afgezien van de harde wind. De wolken vandaag zijn schitterend en de bel waar Marco me in afzette was groot en vet en smooth. Maar ik verloor ‘m op zo’n 1800 meter, kon ‘m niet meer terugvinden en probeerde tegen de wind in een ander wolkje te bereiken. Achteraf had ik me meer mee moeten laten drijven, ik draaide waarschijnlijk bovenwinds de bel uit.
Ik weet dat ik prima kan vliegen, ik heb fantastische vluchten gemaakt hier in Forbes. Maar op dit moment is er iets ernstig mis in m’n hersens en ik weet niet wat. In Forbes geen landingszorgen dus daar kan het niet aan liggen. Geen lastige taken of afspraken, ik kan me gewoon downwind laten drijven en Pedro haalt ons op.
Claudia zakte ook uit en nadat mijn herstart mislukte (de vg schoot los, ik steeg ver boven de tug uit en releaste) moest er iets aan de dragonfly worden gerepareerd. We zetten de vleugels in de hangar en beweenden de levensgebeurtenissen die ons op jaren achterstand brachten.

Het is meer de vicieuze cirkel: door slecht vliegen verlies ik zelfvertrouwen, zonder zelfvertrouwen weet ik niet of het de vleugel, de lucht of mijn vliegvaardigheid is waardoor ik uitzak, en uiteindelijk weet ik niet meer waar ik de oplossing zoeken moet. Een mooie lange vlucht verdorie, ik wil m’n record (182 km) verbeteren nu het nog kan. En een studie van Gerolfs uitgebreide advies, over langzamer trimmen en sprogs bijstellen enzo. Gaaf dat hij me zo uitvoerig uitleg geeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten