16 januari 2013

Fantastische finish



Ik zakte zo stom mogelijk uit op de mooiste dag van de maand, met hoge cumultjes overal, nauwelijks wind en een 280 km driehoektaak. Dat was wel zo’n beetje het dieptepunt van de maand, maar Toni liefste Toni haalde me op en dat maakte het al een stuk minder erg. Zelden zo’n aardig iemand ontmoet. In haar nabijheid ga ik me beter gedragen dan mezelf.
Na een duik in de rivier, reparatie van m’n knipperlicht en een paar boodschappen togen we naar de aeroclub waar zich steeds meer mensen verzamelden en de spanning langzaam steeg. Als iemand in de verte wees sprongen we allemaal op om te zien of we al een leading edge konden ontwaren. Niemand volgde de gebeurtenissen op livetrack of spot dus we moesten het ouderwets hebben van radiocontact met een paar goeie piloten. Toen die tien kilometer van het laatste keerpunt waren verplaatsten we ons massaal naar de finishlijn, en tegen zeven uur, zes uur na de start!! zoefde Christian over de lijn. Alex kwam een halve minuut later, drie was Gordon die het net niet haalde. We hoorden zijn “oh no!” toen hij vlak over het hek nog een halve meter verloor. Daarna was het een uur lang binnenracende toppers, terwijl we in de verte vleugels konden zien landen. Zo’n twintig in goal gok ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten