08 januari 2013

Wedstrijdje



Ik was vroeg van de berg af gisteren, en vond meteen een goeie bel waarmee ik mooi richting het eerste keerpunt dreef, maar daar liep ik vast. Boven het keerpunt kwam ik goed omhoog maar ik dreef een akelig dal in vol hellingen en met nogal rotorige belletjes. Ik probeerde rechtstreeks over de heuvels aan de overkant te komen, maar daarvoor kreeg ik niet genoeg hoogte. Na meer dan een uur ploeteren besloot ik een gigantische omweg te maken, via Corryong en dan vanuit het noordwesten naar het tweede keerpunt. Ik zakte echter uit op het plateau, mede door het storen van de radio. M’n landing was erg slecht en nou heb ik een dikke pijnlijke knie en een kapot wieltje (gelukkig een reservesetje gewonnen bij de Britse Open). Even later landde Mark Platneus bij mij, hij bleef zeker tien minuten schelden en tieren, als een klein kind met een driftbui. Hm tien jaar geleden zou ik hevig geweend hebben dus ik begrijp hem wel, maar inmiddels kan ik me toch niet meer druk maken om een bombout op een moeilijke dag in een vriendelijk wedstrijdje.
De rest van de dag was het fantastisch spelen in de rivier met Selmsy en Nikola, Harry, Toni en Hairy Karl. ’s Avonds in het donker op de fiets terug naar het huis waar ik heel luxe in kampeer. Dat was iets te ver voor mijn kleine meisjesfietsje zonder licht en eigenlijk toch ook wel riskant. Ik weiger dan wel een helm te dragen maar dat wil niet zeggen dat ik niet door heb hoe slecht automobilisten hier met fietsers omgaan. Je mag 100 rijden op de smalle B-wegen en niemand verwacht een fietser. Bovendien wilde Selmsy perse rechts rijden, tegen het verkeer in, zodat auto’s tussen ons door moesten.

8 januari Taak gecancelled vanwege harde wind
Dus met z’n vijven naar de waterval, heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten