05 augustus 2021

Rugpijn

Nou heb ik m’n portie zelfmedelijden eergister al opgebruikt, verdorie vandaag had ik het veel meer nodig. Het weer bleek tegen alle verwachting in heel redelijk dus we togen weer naar het landingsterrein, maar al bij de eerste start verrekte ik vanalles. M’n rug, m’n lies, m’n knie. Het deed ontzettend pijn terwijl ik nog heel veel moet oefenen wil ik überhaupt leren om dat scherm een beetje onder controle te krijgen. Ik was in tranen van frustratie en pijn. Het enige voordeel daarvan was dat Cyrilde medelijden kreeg en me vaker hielp met het klaarleggen van het scherm. Desondanks ben ik niet op het niveau gekomen dat zij, en ikzelf, nodig vinden om vanaf de berg te starten. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik aan het doen ben, ik loop niet hard genoeg, voel niet wat de vleugel doet en mijn reacties zijn voortdurend precies verkeerd. Ik doe m’n handen naar beneden (in een soort rechtstandige manier van snelheid aantrekken) als er iets niet naar wens gaat, en je met een scherm dus juist je armen omhoog moet doen. Afijn de instructeurs denken dat ik het erg vind dat ik niet met de anderen mee naar boven mag maar dat vind ik niet zo’n probleem. Erg vind ik het als ik zoveel pijn heb dat ik niet meer kan oefenen.

Na een paar uur in de schoolkelder met filmpjes over landingscircuits en eindeloos veel vragen en niet-grappige grapjes van Emiliano, kregen we de middag vrij. Ik wilde een beetje gaan soezen in m’n windfauteuil maar ik raakte aan de praat met de buurvrouw. Een leuke griet die exact dezelfde capriolen uithaalde als tiener als ik. Heel Nederland door liften, op d’r eentje op reis, zichzelf her en der te logeren uitnodigen. Ze kwam met verhalen over avonturen die ik precies zo heb beleefd en die ik helemaal vergeten was.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten