18 augustus 2021

Weinig spannends te melden





De auto stonk behoorlijk naar benzine en ineens wilde het ding ook niet meer goed starten. Mijn held-op-afstand Ed de autokenner wist het ook niet, dus nog voor m’n ontbijt meldde ik me bij de Total hier om de hoek. Niet alleen had dezelfde monteur als vroeger tijd voor me, hij repareerde ook een potentieel dramatisch probleem: gebroken benzineleiding. Het had fik kunnen worden terwijl ik nu in een half uurtje weer verder kon. Tijd genoeg om met z’n drieën de Beaumont op te klimmen. We werden beloond met schitterend uitzicht. Dankzij de mistral is het super helder en de Beaumont ligt net beter om ons hele vlieggebied te zien dan de Chabre. Al dalend verheugde ik me weer op de toekomst waarin ik naar beneden kan vliegen. Lopend een steile berg afdalen is echt verschrikkelijk, je knieën raken in no time overbelast en mijn schouders hebben het zwaar omdat ik nogal op m’n wandelstokken leun. Naar boven lopen is veel fijner, dan maar met tien kilo parapent op m’n rug.

De wind was vanmorgen fors minder dus ik ging met Jean-Francois, Noel, Berthe en Nanard omhoog. Eindelijk weer eens op de Chabre, dat was een jaar geleden. Lydie en een nieuw meisje startten net toen wij begonnen op te bouwen en het zag er totaal niet ruig uit. Het bleek juist hele vriendelijke lucht, zwakke keurige belletjes waar ik mooi met m’n Fun strak in kon draaien. Achteraf kreeg ik complimenten over m’n keurige rondjes, leuk om te horen. M’n landing op Noord was ook al perfect, allemaal helemaal de moeite waard dus. Uiteraard opnieuw afgesloten met een rondje meer + boardfysio. Alleen het napraten was frustrerend omdat mijn frans bij lange na niet goed genoeg is voor politieke discussies. Antoine heeft grote bewondering voor autoritaire regimes als dat van de Chinezen en Rusland, zoals veel te veel mensen, en ik zou hem graag van repliek dienen. Maar dat wordt stamelen en dat werkt niet. Dan maar aan Jean-Francois uitgelegd wat voor werk ik doe, ook al niet makkelijk maar google translate schoot te hulp. Handhaving is mise en vigueur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten