13 november 2012

Blacksmith



Eerst een stukje peddelen vanmorgen, bij wijze van therapie voor m’n pijnlijke rug. ’s Middags met Conrad, Drew, Selmsy en Nicola de hele middag op Blackheath hopjes geoefend. Het woei keihard, bijna recht van voren, de duintjes bij dat strand stellen niks voor en het strand zelf is enorm breed, zonder mensen. Ideaal. Eerst op een Fun 190 met Selmsy en Conrad aan de kabels, alsof het m’n allereerste dag hanggliding was. Ik moest leren duwen om mezelf omhoog te laten wapperen, doodeng als je twintig jaar lang geleerd hebt om bij elke vorm van twijfel snelheid aan te trekken. En twijfel is er wel, als er een halve orkaan tegen je aan blaast en het veel te grote toestel zich door mijn 63 kilo echt niks laat vertellen. Daarom toch maar de 160 opgebouwd, en met Drew aan de teugels geprobeerd tegelijk uit te duwen en te sturen/gecontroleerd te krabben. De wind was nogal vlagerig dus ik kreeg voortdurend veranderende feedback, dat maakte het lastig om goed te voelen wat mijn input was. Hoe dan ook, erg leuk en leerzaam en voor m’n begeleiders uitstekend voor hun conditie.
Op de terugweg heb ik Conrad bij z’n kinderen afgezet, en mezelf geinstalleerd in z’n nieuwe huis. Meteen maar wat keukenspul gekocht en de koelkast aangesloten. Er is nog vrijwel niks hier maar gelukkig heb ik Ricky’s koffiezetapparaat geconfisceerd en liggen Katharina’s kampeerspullen in m’n auto. Geen internet dat is wel weer even wennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten