21 november 2012

Met Chainsaw en kiwis naar Brokenback



Cool, mensen bellen me om te vragen of ik mee ga vliegen. Chainsaw wilde inland, een mooie gelegenheid voor een herkansing met m’n Litesport. We waren erg laat en de lucht was bijna compleet bedekt met met hoge cirrus, maar het leek me in ieder geval onwaarschijnlijk dat we afgrijselijke sink aan zouden treffen zoals met Katharina en vorige week met Cameron. Dat was maar goed ook want het bombout veldje is wel vergroot doordat de wijnranken weggehaald zijn, maar het blijft een akelig klein driehoekje met hoge bomen eromheen. Ik startte als eerste en draaide rustig tot zo’n honderdvijftig meter boven start, opnieuw verliefd op m’n Litesport. Dat gaf net genoeg hoogte en vertrouwen om naar het grotere bomboutveld te vliegen, waar ik een vrij redelijke landing maakte. Twintig minuten later landde Charlotte op precies dezelfde vierkante meter als ik, direct daarna reed James de auto voor, en nog weer een paar minuten later maakte Chainsaw het team compleet. Het blijft een beetje maf om drie uur te rijden voor twintig minuten vliegen, maar we waren alledrie erg tevreden en ook nog vroeg genoeg thuis voor boodschappen (ik moest perse een beter bed hebben, op Katharina’s kapotte matjes krijg ik teveel rugpijn) en tien baantjes in de oceanpool. Dat is zo verrukkellijk dat wordt nog moeilijk om te missen: gratis, twee minuten fietsen van Conrads huis, een enorme betonnen bak vol zeewater met uitzicht op het witte schuim van de brekende golven en zonder enge beesten of stromingen. Inclusief kleed- en doucheruimte waar niemand gebruik van maakt, wat maar goed ook is want ze trekken het hier niet zo goed dat je in je blootje doucht ook al zijn de heren- en damesruimtes gescheiden. Preutse lui die Australiërs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten