23 november 2012

de dag voor practice day




Lekker rustig dagje: uitvoerig ontbeten, uren door de lokale supermarkt gedwaald om tien cartons frisdrank, 96 rollen pleepapier ed aan te schaffen (wat zou iemand bedoelen met liquid soap, handzeep of afwasmiddel?), daarna nog eens op en neer naar het dorp om lunch te halen, en toen eindelijk een eerste sleepje. Achter Blano, supergoed voor beginners maar hij vloog zo verschrikkelijk langzaam dat ik fors moest uitduwen en het was behoorlijk turbulent dus op 250 meter gooide ik al los om niet in een lockout te raken. Ik draaide wel naar boven maar op 1200 hield het op. Daarna waaide het te hard voor nog een startje dus ik zette m’n vleugel in de hangar, en luisterde naar de 75-plussers die beurtelings een bepaald type vliegtuig bespraken en dan weer uit de oude doos tapten. Ian en Bob kennen Bill al meer dan veertig jaar en Ian heeft zelf trouwens ook een interessant leven achter de rug, dus we kwamen de middag wel door. ’s Avonds nog een lange sleep achter Bruce, die me gedetailleerde adviezen gaf om nog beter te slepen. Daarna nog even de meaning of life besproken, melig geworden in de IndiĆ«r en nu op tijd slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten