08 november 2012

bombout at Dudley



Ik heb nog geen meter gevlogen, maar ik zit al onder de schrammen en krassen. Gelukkig is dat alles, Conrad had harstikke mors helemaal dood kunnen zijn of op z’n minst z’n vleugel totalloss. In plaats daarvan hebben we een hike van anderhalf uur gedaan om z’n vleugel in te pakken en naar boven te sjouwen. We wilden gaan vliegen op Bombala street, maar de wind was cross en ook nogal licht. Dus we verkasten naar Dudley, een klif zonder landingsopties in de buurt en trouwens ook een onstartbare start. Het rook er nog naar de brand van vorige maand, alles was zwart en scherp en akelig. Ik had al lang gezegd dat ik daar niet zou starten, en zelfs Conrad aarzelde omdat er zo weinig wind was. Ik zei nog dat ik eerst m’n schoenen uit de auto zou halen voordat ik ‘m zou komen redden, en ja hoor hij startte, zakte meteen uit, en verdween uit mijn zicht. Te ver weg om te kunnen zien of horen hoe de crash was verlopen, misschien was hij aan het verdrinken maar als dat zo was zou ie onherroepelijk verzopen zijn tegen de tijd dat ik me een weg naar beneden had gebaand door de struiken, over de bijzonder steile helling. Gelukkig belde hij binnen vijf minuten, hoera voor het next-G-network! Vervolgens was het een hoop zoeken, klauteren, glijden en balanceren om de vleugel op te gaan halen, druipend van het zweet en met een donkere regenbui in de verte, een invallende avond en een binnenkomend tij. Niet ideaal allemaal maar we hadden er toch lol in, je kan ook alleen maar lachen als iemand zoiets zonder schade overleeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten