29 november 2012

Dagelijkse gang



Ik word meestal om een uur of zes wakker van de gala’s. De duiven maken ook een hoop lawaai, en de honden (kelps, afstammelingen van dingo’s) maken het spektakel compleet elke keer als ze een possum of een wombat wegjagen. Dat geeft me een uurtje voor mezelf: ontbijten en lunch maken, vario, waterzak en sokken in de auto mikken, uitgebreid Tyson aaien. Als Ian opstaat zitten we zo een uur, anderhalf uur te kletsen. Ook al klaagt hij over een overdosis sociaal contact, hij is zelf de grootste ouwehoer. Hij heeft vaak spannende verhalen over Bill vroeger of over het leven in de bush of over hoe hij jarenlang alleen met z’n armen kon rondkruipen (z’n voeten zijn verlamd), en hij weet erg veel over zweefvliegen en meteo. Als ik er genoeg van heb ga ik ramen lappen of de vloer dweilen, en rond een uur of tien rij ik naar het clubhuis. Daar hangen we met z’n allen een paar uur rond tot de taakcommissie ons voor een briefing naar binnen roept. Direct daarna haalt iedereen z’n vleugels uit de hangar en vormt zich een min of meer georganiseerde startlijn. Gisteren kropen zeker vijf man vóór mij, Jamie zei dat mannen assertief zijn en als een vrouw hetzelfde doet is ze een bitch, dus ik stond ruim een uur ingehaakt te zweten. Toch was m’n start nog veel te vroeg, bijna iedereen die voor mij startte zakte uit en moest opnieuw starten. Inclusief Atilla die zelfs whackte, dat geeft weer een positiever perspectief op m’n eigen moeizame landingen.
Het lukte me een uur lang op 1000 meter te blijven, vreselijk moeilijk en zonder zinvol resultaat want ik bleef constant boven het vliegveld. In de verte, richting taak, ontstonden cumultjes en te vroeg probeerde ik er heen te vliegen. Ik zakte uit binnen de startcirkel (10 km exit) en bouwde af op het pasgemaaide gazonnetje van enorm vriendelijke schapenboeren. Chainsaw landde bij mij, Jamie haalde ons weer op precies op het moment dat we de vleugels naar de weg aan het dragen waren, en half vijf ofzo waren we weer terug op het vliegveld. Tijd genoeg om boodschappen te doen, mensen op goal te zien landen, douchen koken eten en tien uur naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten