26 november 2012

Enge beesten



Ik zeg zo vaak dat ik nog nooit een slang buiten een dierentuin gezien heb dat ik min of meer verwachtte dat het me een keer zou overkomen. Afijn, ik land vroeg vandaag, na anderhalf uur en maar tien minuten rijden van Gulgong, dus ik was ruim op tijd terug om nog wat klusjes te doen. Er kwam een onweer aan dus ik reed snel naar het huis om de was binnen te halen. Eerst allevier de honden een aai geven, dan gauw de wasmand pakken. Terwijl ik de schuifdeur open zie ik een kattestaart, ik duik al bijna naar beneden om ook dat beest te aaien maar verrek, het was een slang! Een grote griezel van bijna een meter, donkerbruin of zwart en het slidderde het huis in. Ian nam z’n telefoon niet op dus ik mieterde de was naar binnen, gooide de boodschappen in de koelkast en smeerde ‘m, no way dat ik gezellig met een slang ga samenwonen hier. Het huis is compleet open dus het monster kan overal zitten.
Ik naar het clubhuis, duidelijk gemaakt dat er een megacrisis was, maar de reacties waren niet half zo gestresst als naar mijn bescheiden mening logisch was. Omdat ze niet konden achterhalen of het om een bruine (levensgevaarlijk) of zwarte (bijna onschuldig) slang ging nam Ian toch de buks ter hand. Helaas, geen slang te bekennen. Ik heb met een zaklamp onder elke kier en spleet gekeken, maar het beest is onvindbaar. Volgens Ian is ie door de achterdeur naar buiten gegaan, ikzelf ben er vrij zeker van dat ie ergens in mijn bagage zit te wachten tot ik schone sokken van onderop probeer te pakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten