18 november 2012

Bombala street



Waar ik weer enorm aan moet wennen is dat je gewoon uit kan slapen, allerlei dingen doen zoals een potje zwemmen in de gigantische oceanpool (een betonnen bak naast de zee waar geen haaien en kwallen komen), kleren kopen die ik helemaal niet nodig heb maar die wel in de aanbieding zijn en boodschappen die echt nodig zijn, handwasje, sofa’s in de zon schuiven zodat de bugs dood gaan, en dat je dan gewoon daarna heerlijk kan gaan vliegen. Geen haast, niks gemist. Bombala street is twintig minuten rijden, het weer werd pas in de loop van de middag mooi en de wind draaide precies goed voor die beroerde startplek. Ik hing een uurtje fantastisch hoog maar ik durfde niks wilds te doen omdat één van de lufflines kapot is en ik durfde niet door te vliegen naar de punt omdat ik grote moeite had om niet naar achteren geblazen te worden. Maar toch: foto’s maken, hard vliegen, bochtjes draaien, voeten op de basebar, en gewoon minutenlang compleet stil hangen en genieten van het uitzicht, niks te klagen. Het was nog een forse inspanning om het landingsstrand te bereiken en m’n armen waren al moe van het zwemmen, dus een uur was ook wel genoeg. De anderen landden allemaal vrij snel daarna, en Hairy Karl bracht een emmer vol blikjes cola-bourbon en later nog speciaal voor mij een biertje, omdat ik dat bocht niet drink. Erg geslaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten