22 november 2012

Gulgong



En weer heb ik het meer dan goed. Na vijf uur voorzichtig rijden vanwege alle kangoeroe roadkill was ik net aangekomen op het vliegveld in Gulgong, om met Jonny en Dave May en Enda wat te gaan eten, toen Bill verscheen en zich onmiddellijk over me ontfermde. Ik mag in een echt bed in het fantastische huis van Ian, de man die alles hier gebouwd heeft. Het vliegveld, de hangars, het huis. Het huis is geweldig, smaakvol en comfortabel, puur ecologisch met zonne-energie en regenwater. Eerst had hij alleen een caravan, daar heeft ie het complete huis letterlijk omheen gebouwd. De caravan is nu een tv-kamer met een bed en een bureau. Ian lijkt me een interessante man. Hij vliegt niet meer na een zwaar ongeval waardoor hij kreupel is geworden, maar hij onderhoudt nog steeds dit schitterende vliegveld. Groter dan Quest, een mooie vlakke baan, bomen die schaduw geven.
Bill is inmiddels tachtig en twee beroertes verder, maar hij blijft gewoon Bill alleen vriendelijker. Iedereen behandelt hem vanzelfsprekend als de patriarch die hij is. Hij heeft nog steeds fantastische verhalen te vertellen en hij geeft nog steeds leiding aan alles wat met de vliegtuigen te maken heeft. In de kroeg waar we gingen eten waren wat mensen uit het dorp aan het zingen en gitaar en viool aan het spelen. Dezelfde zanger die erbij was toen Bill en Molly hun zestigste!!!! trouwdag vierden. Bill gooide stenen naar Molly toen hij acht was, raakte haar nooit, en toen ze elf waren besloot Molly hem te kussen . Zoiets, een heel schattig verhaal in ieder geval.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten