14 november 2012

Eclipsdag



Ik zou willen dat ik de geur van de paars bloeiende jacaranda’s kon bloggen, zoet, lavendel- of seringenzeepachtig. En de kruidige kamperfoelie-achtige geur op de kliffen, of de smerige brandlucht tussen de zwartgeblakerde bomen. Het geluid van de bellbirds. Ik fietste over een soort sprookjesbos-pad naar de fabriek om m’n xc-harnaszak op te halen, twintig kilometer oohhh en ahhh. Enorme varens, bananen, zangvogeltjes in alle mogelijke felle kleuren, witten en donkerblauwe ibissen (of iets dergelijks elegants en exotisch), een leguaan van bijna een meter en later een tiental kleinere, fel bloeiende bomen en struiken. Ik voel me net Lupineke op m’n roze fietsje.
Alby had de eclips vanmorgen wel gezien en een paar schitterende fotoos gemaakt. Wij hebben niet eens kunnen bepalen wanneer het precies gebeurde, het was sowieso vrij donker door de dikke bewolking. Er was geen wind en het was honderd procent zeker dat een redelijke landingsplek onbereikbaar was, maar Conrad wilde perse in de lucht zijn op het moment van de eclips. Hij haalde de zandplaat nog ook, gevaarlijk maar iets minder eng dan de rotsblokken waar hij op mikte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten