24 november 2012

Practice day



Het viel allemaal niet mee vandaag, maar ook weer wel eigenlijk. Precies om twaalf uur lag ik klaar op de dolly, verder was nog niemand opgebouwd maar de lucht zag er al aantrekkelijk uit en de eerste dusties zwierden langs de hangars. Het was even lastig om een startrichting te bepalen, maar daar ging ik, gogogo. In plaats van vooruit ging ik in een enorme bocht: een dustdevil ontstond onder m’n linkervleugel precies op het moment dat we startten. Gelukkig was er behalve wat blauwe plekken niks kapot, en m’n start achter Bruce verliep verder volgens plan. Ik draaide wat omhoog ook maar kon toch niet echt tot wolkenbasis komen. Ondertussen was er een startrij ontstaan, dus ik sprong op m’n fiets om even te gaan lunchen. Toen ik terugkwam zag ik Bruces dragonfly op de kop naast het veld liggen, hij had geprobeerd vlak over het hek te vliegen en het net niet gehaald. Bruce mankeert weinig maar z’n dragonfly heeft vrij forse schade: één tug down.
Ik voegde me weer in de startrij en kwam achter Billo, de trike. Afschuwelijk, hij ging bizar hard en omhoog en omlaag, ik had geen schijn van kans. Op 250 meter toen hij weer bijna verticaal boven me uit steeg releaste ik, ik had geen zin om te wachten tot hij het volgende sinkgat in zou duiken en mij met een enorme ruk de diepte in zou trekken. De termiek was ontzettend verbrokkeld en Billo vloog me ook nog eens bijna aan (hij had me niet gezien zei ie) dus ik stond binnen een paar minuten weer aan de grond. Erg jammer allemaal want de meesten hadden een aardig overlandje gemaakt, ondanks de ruige lucht.
Morgen begint de wedstrijd. Ik ben totaal niet in wedstrijdmodus, maar dat komt vast wel. Ik ben in ieder geval weer aardig tuned in op m’n Litesport, en ik heb weer zelfvertrouwen waar het slepen betreft. Het enige onderdeel van zeilvliegen waar ik gewoon goed in ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten