11 november 2012

Broke




Cameron is helemaal afgedraaid en blij, hij en Glen hebben een geweldige vlucht gemaakt. Tegen harde wind in, 56 km tot iets zuidelijk van Blue Haven (waar hij woont). Lyn en ik hebben gereden, gezellig en het kwam ook wel goed uit dat we niet meer terug hoeven om Glens auto op te halen. Maar ik ben wel pissig op mezelf, ik bakte er echt helemaal niets van. M’n start van Brokenback SE was niet best, de zeven minuten in de lucht sloegen nergens op en m’n landing was ronduit slecht. Ik had erg weinig controle over de Litesport, die ineens veel en veel zwaarder leek te sturen dan eerst (gewoon niet meer gewend, maar dat was ik in januari ook niet en toen voelde het toch heel anders), en de landing was paniekerig. Ik had geen tijd om de wind goed in te schatten, het veld is een langwerpige greppel met vrij steil oplopende hellingen, het was behoorlijk turbulent en m’n snelheid was achterlijk hoog. Ik landde op m’n voeten, maar m’n rug moet de klap opgevangen hebben want die doet flink pijn nu.
Wel grappig was de kudde jonge stieren die in hetzelfde veld stond. Ze waren nieuwsgierig en speels, dus ik wilde ze bij m’n vleugel weghouden. Dat lukte alleen maar door met de hele kudde ver weg te lopen, ze volgden mij, en dan te wachten tot ze hun belangstelling verloren en begonnen te grazen. Daarna liep ik via een grote bocht terug naar m’n vleugel, om ‘m zo snel mogelijk naar het hek te dragen en buiten het veld af te bouwen. Dat herhaalde zich drie keer, voordat ik alle spullen in veiligheid had gebracht. Even later landde Mohamed in hetzelfde veld en moest ik weer aan de slag om de stieren bij hem weg te lokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten