30 november 2012

Taak 4



Blano zette me weer perfect af, maar er waren zoveel mensen voorgekropen in de startrij dat ik bijna als laatste in de lucht was. Vervolgens maakte ik ook nog eens de fout om downwind van het keerpunt te vliegen, doordat ik hier onbekend ben en niet in de gaten had dat het keerpunt veel westelijker lag dan ik dacht. Tegen de tijd dat ik eindelijk eens een bel kon zoeken die me op koers zou drijven, was de lucht zevenachtste bedekt, de lift heel zwak en kreeg ik zowaar regenspetters op m’n vizier. Onder me landde iemand, voor me uit zag ik heuvels en geen aantrekkelijke landingsmogelijkheden. Toen de regen heftiger werd besloot ik het voor gezien te houden en ik vloog terug naar een mooi lang vlak grasveld, landde uitstekend met m’n droguechute en wachtte vervolgens drie uur op m’n retrieve. Het was bloedjeheet, vliegen, mieren en een bij lieten me niet met rust, maar ik lag heerlijk met m’n New Scientist op m’n kleren te genieten. Jamie had Glen en Jonas op goal opgehaald, Bruce opgepikt, en we togen met z’n allen naar de IndiĆ«r. Niks mis mee, ondanks de korte afstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten