18 december 2013

Bij Conrad



Het huis waar Conrad en Fluffy nu wonen staat pal bovenop Dixon park launch. Mooier nog dan Ricky’s appartement, hier kan je vanaf het balkon met de piloten praten en desnoods een biertje aanreiken. Uitzicht op de lichtjes van Merewether vanaf waar ik nu aan tafel zit, dus overdag moet je Adam kunnen zien vliegen.
Afgezien van een wandeling over Nobby’s beach en weer terug, hebben we niks gedaan maar ik ben weer heel erg blij om hier te zijn. Op de één of andere manier word ik nog relaxter dan ik al op vakantie was, bij Conrad. Hij houdt het leven simpel: vliegen als je vliegen kan en je mag altijd mee als hij iets onderneemt. Jammer dat ie zo vreselijk veel moet werken om dit dure huis te kunnen betalen.
Omdat ik de enige was die trek had in eten, sprong ik op een fiets en scheurde de berg naar de Junction af. Net toen ik echt iedere verkeerswet overtrad die in een degelijke nannystate verzonnen kan worden, dwars het kruispunt over, zonder licht, zonder helm, nog gauw even voor een auto langs, bleek die auto een politiewagen. Shit, niet nu, bad ik. Achterin blafte een kwaaie hond naar me, maar de politie stopte niet om me een megaboete te geven.
In de trein hadden ze me ook al verbaasd. Ik heb hier nog nooit meegemaakt dat kaartjes worden gecontroleerd (ze hebben bijna overal electrische toegangspoortjes), maar vandaag kwamen er twee politie-agenten in vol ornaat kaartjes knippen. Pistool op de heup, soldatenkistjes aan de voeten. Het blijft een raar land.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten