06 november 2015

Inpakken



Terwijl er down under alles aan gedaan wordt om mij een topvakantie te bezorgen – auto, roofrack, nieuw doek, revisie en testvlucht van m’n vleugel, Conrad bedenkt waar ik kan slapen en Hairy Karl haalt me van het vliegveld op, is het aan deze kant van de aardbol één groot drama. Telefonisch overleg met de dokter vanmorgen leidde tot de conclusie dat ik voorlopig echt nog niet zal kunnen vliegen en dat ik waarschijnlijk een tweede prik moet gaan halen in Australië. ’s Middags nog even naar kantoor voor de bijna-laatste episode in de klucht van onze reorganisatie, waarin ik gecapituleerd heb en de kwaaie genius die deze rotzooi gemaakt heeft z’n zin kreeg. Ik geef de strijd op en hoop na de vakantie fris aan de slag te gaan bij bureau inspectieraad. En dan het allerergste van vandaag: inpakken! De enige opgave die ik alsmaar uitstel. Hysterisch loop ik van badkamer naar keuken naar tuin naar winkel, om maar niet naar de gigantische hoop puin te hoeven kijken die verspreid over de vloer in de woonkamer ligt. Het is niet te doen: de verschrikkelijke zekerheid dat ik iets bijzonder noodzakelijks loop te vergeten. En dan de hijgende pogingen om m’n halve boedel in de hoekjes en gaatjes van m’n harnas te proppen zonder dat de rits knapt. Om vervolgens in wanhoop te constateren dat mijn bagage veel meer weegt dan de maximaal toegestane 23 kilo.
Tegen de tijd dat ik zondag bijna bezwijkend onder harnas en handtas de bus net niet haal is alle stress al zo uitgewoed dat ik dan maar weer gelaten naar het station sjok, hopend op een snel en diep coma in het vliegtuig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten