14 november 2015

Regen




Om kwart over zes startte ik vanaf Dicko’s, geen probleem over het akelige hek dat langs het voetpad is geplaatst. Aan Selmsy’s beschimmelde Fun, met het te krap afgestelde kniehangertje van Conrad, het was allemaal ploeteren en na vijf minuten was ik er wel klaar mee maar ik was vooral opgetogen dat ik met m’n voeten van de grond af was. Prima landing, m’n rotte knie schoot een fractie door me heen maar dat maakte niks uit. Het geworstel om de vleugel in crosswind de trap op te krijgen wel, de rest van de dag deed m’n schouder zeer. Hairy Karl vloog een keer of tien, hij landt zo gemakkelijk op Dicko’s, jaloersmakend. Fluffy vloog op Strezlecky, ook maar heel even, en om half acht zaten we ergens aan ontbijt. Het goot keihard en het is de rest van de dag niet meer droog geworden. We moesten de auto inpakken en opladen in de regen, reden naar Wellington in de regen, en ik vreesde al dat we de tent op moesten zetten in de regen maar net toen we aankwamen klaarde het op. Eerst twee uur bezig om oude bekenden te begroeten, heerlijk. Maar ik voel me wel afgrijselijk onzeker over het vliegen. Onderweg bekeek ik landingsopties die er normaal perfect zouden uitzien maar nu zie ik vooral struikelrisico’s. En het vliegveld ligt tussen heuvels en bomen, dat wordt gegarandeerd turbulent op een goeie dag en dat is dan weer foute boel met m’n pijnlijke schouder. Ik ga morgen in ieder geval niet vliegen, het wordt toch geen geweldige dag en dan ben ik maandag hopelijk lekker uitgerust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten