23 november 2015

Luieren


maskerkieviet


Een plevierpaartje woont in onze voortuin, we durven nauwelijks naar buiten. Terwijl de ene middenin het gras blijft zitten valt de ander aan, stukaduiken en al. Het zijn sjagrijnige kleine steltvogeltjes, kleiner dan een doorsnee kip maar het schijnt dat ze vlijmscherpe stekels aan hun vleugels hebben en ze zijn extreem agressief. Ik moet er toch langs als ik naar het strand wandel voor een half uurtje in de golven dobberen. Ik verveel me altijd snel en toch kom ik het water niet uit, het is zo zalig. Vandaag braken de golven iets te heftig, het is mij liever als ik op m’n rug bijna in slaap kan vallen, maar de temperatuur en de stromingen maken dat je iedere keer toch weer teruggaat. Als je te ver gaat voel je de onderstroom zwaar trekken, als je te dichtbij het strand blijft knallen de brekers tegen je kop.
Het was m’n enige activiteit vandaag. Terwijl Kathryn en Jamie een (dure) surfles hadden lagen de jongens en ik languit op de bank. Om één uur leek de wind goed en stoven we naar boven, maar het was te noord dus taaiden we weer af.
Vanavond heeft ons geadopteerde Zwitsertje kookbeurt, dat wordt het spannendse deel van deze dag. Morgen beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten