24 november 2015

Carlo Sandblow





Ik schoot m’n bed uit om half vijf, maar we waren te laat, de zon was al op. Na anderhalf uur wachten op goeie wind togen we naar het strand voor een duik en koffie, een uurtje lezen en toen weer naar boven. Terwijl de jongens al in de lucht hingen strikte ik een Duitser om me te helpen draaien, nog een hele toer om uit te leggen dat hij de kiel eerst laag moest houden en daarna hoog. Het lukte en ik startte, het harnas bleek nu wel comfortabel en de wind was een beetje cross uit het noorden zodat je goed de complete boog kon vliegen. Terug kostte uiteraard wat meer moeite en onderweg werd ik gehinderd door de vreemde geluiden die het achterlijk maakt als gevolg van de tiewraps rond de latten. Onderweg keek ik of er grote vissen of haaien te zien waren, dat was wel gaaf geweest maar ik was tegelijk opgelucht dat er niks met tanden te bekennen was. Na twee fantastische landingen, bar tegen m’n dijen en supercool indraaien, moest ik even pauzeren om m’n schouder rust te geven. Daarna weer twee korte vluchtjes en coole landingen, wat is dit geweldig. Stressvrij met maximumsnelheid downwind en scherp indraaien, m’n hersenen trainen om blij de grond onder me door te zien schieten. Blote voeten door het zachte zand slepen en dan een stevige flare, en zonder m’n knieën te belasten netjes op m’n benen staan.
Net toen ik Jamie en Kathryn wilde smssen dat het te goed was om te blijven werken arriveerde Jamie en samen zetten we haar en Kathryns vleugel op. Om vast te stellen dat de wind inmiddels verder naar het noorden was doorgedraaid en ook harder was gaan waaien, niet leuk meer om te vliegen. We wachtten drie uur, zonder boek omdat Franco de auto mee naar beneden had genomen, en na de tiende wanhopige wandeling naar voren om te zien of het al startbaar was ontdekten we onweerswolken die met een noodgang onze kant op kwamen. De wind was ietsje afgenomen dus ik sprong in m’n harnas, startte, wapperde naar boven, en landde onder enthousiast applaus van de grote groep jongeren die zich inmiddels over de zandverstuiving hadden verspreid. Topdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten