13 november 2015

Aanloopje naar echt vakantie



Sinds gisteren rij ik weer op m’n eentje rond, Karl moest werken en ik vind het ook wel weer prettig om gewoon m’n eigen gang te gaan. Terug naar Cameron en Lyn om m’n geniale stekkerdoos met Australische stekker en Nederlandse stopcontacten op te halen – het zat allemaal nog in het harnas dat ik de laatste keer gebruikt heb. M’n handdoeken en lakens uit een kast van Conrad geplukt, een matras van Fluffy geleend en toen ik in de enorme afvalhoop in Selmsy’s auto  graaide haalde ik zowaar een radio + lader uit de puinhoop, die heb ik ook maar ingepikt. Hopelijk kan ie me de headset nog leveren. Verzekering op de auto geregeld, chute in m’n harnas gezipt, boek uitgelezen, en voor het eerst sinds m’n schouderontsteking gezwommen. Zonder bril botste ik tegen Harry aan die nog een half uurtje gezellig mee terug de zee in ging, echt praten gaat lastig als je om de drie seconden een golf induikt maar het was leuk om elkaar te zien. De dag bij Nicola in de commune geëindigd, en na een veganistische maaltijd en een glas van dat azijnerige recyclespul terug naar Warners Bay door het onweer en een centimeter water op de straat, donker en langs een vreemde route met voortdurend ‘left lane ends’ en als je niet snel bent bots je tegen een auto op die middenop de baan geparkeerd staat waar je net nog 70 reed. Thank god voor de tomtom!
Karl denkt dat het morgen goed is voor een dawny, misschien maar het regent nu zo ontzettend hard dat ik het me niet kan voorstellen. Ik verhuis al m’n zooi naar Conrads huis en dan vertrekken we naar Wellington, waar de meest incompetente piloot die ik ken meetdirector zal zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten