18 maart 2013

Groen Forbes



Damn! Het lijkt wat overdreven om 800 kilometer te rijden, 25 dollar te betalen en twee dagen te wachten voor een vluchtje van 25 minuten. Marco wilde me best nog een keer opslepen, maar ik had er weinig fiducie in dat dat dan wel tot een serieuze vlucht zou leiden. De lucht was gewoon te moeilijk, ondanks de cumultjes overal om ons heen (maar net niet boven Forbes) en ondanks de dustdevil en drie windsokken die drie verschillende kanten op wezen.
Het voelt raar om hier helemaal alleen te zijn, maar het maakt nauwelijks uit. Marco en z’n schoonvader helpen me de lucht in, de campingeigenares is standby om me in geval van nood op te halen, en ik heb een bord in m’n harnas met ‘pilot needs lift’. En of ik nou hier in de zon zit te lanterfanten, of in Newcastle in de regen, New Scientisten oplees of slap ouwehoer met vage kennissen, dat maakt allemaal weinig uit voor m’n zieleheil. De knagende gedachte dat ik m’n tijd beter zou moeten gebruiken dan met het herlezen en herlachen van Pratchetts Last continent geeft me een beetje schuldgevoel, maar ach ik ben inmiddels goed getraind in het niets-nuttigs-doen. Zelfs de echte bejaarden die op de camping verblijven zijn actiever dan ik: ze verdienen een zakcentje met appels plukken, of ze rijden naar Parkes om de schotel te bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten