10 maart 2013

Locksley



Hoe droger het land, hoe meer de kranen lekken en hoe langer mensen douchen. Water, ik heb er weer eens teveel van op. Ik werd wakker met een stampende koppijn, dehydrated, kennelijk is een liter ’s ochtends niet genoeg. Anderhalve liter, en nu ben ik misselijk omdat m’n maag die hoeveelheid niet aankan. Of omdat het regenwater is. De Aussies hebben er alle vertrouwen in maar als Nederlander kan ik me gewoon niet voorstellen dat regenwater drinkbaar is.
De Melbourne club doet erg aan Bruinehaar denken. Veel piloten weinig tugs, iedereen helpt elkaar en retrievet elkaar, en ’s avonds drinken we nog een biertje. Een gemoedelijke stemming. Ook al wordt er natuurlijk ook hier gekat, op Grant en Adam die nonstop kletsen op de radio, door Paddy die altijd in de stress schiet omdat dingen niet gaan zoals hij wil, op Will die de verkeerde coördinaten doorgeeft zodat we een uur met een volle, hongerige auto op en neer rijden.
Tove is overspannen, dus samen vliegen gaat gewoon niet gebeuren. Eén van mijn rolmodellen, superwoman, altijd vol energie en zelfvertrouwen en gedreven. Dat maakt haar natuurlijk kwetsbaar want ze zal precies hetzelfde zijn in haar werk. Zo sneu om haar in cirkeltjes te horen praten, van buitenaf kan ik goed zien hoe ze geen rek meer heeft om een ander perspectief te proberen. Gelukkig heeft Grant haar baas gebeld om te melden dat Tove voorlopig niet komt werken, met zo’n man zal ze er wel weer bovenop komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten