05 maart 2013

Victoria is donkergroen







Om een pauze in het rijden in te lassen sloeg ik af naar Lerderderg gorge, een fijne wadi vol geurige eucalyptus en een struik waarvan ik vermoed dat het wierook is. Skinnydippen zat er helaas niet in, de hele wandeling zag ik geen mens maar net bij het watergat plensden een paar Britten en een hond. Gelukkig had ik m’n bikini bij me gestoken en ik wilde sowieso alleen maar even duiken en dan weer snel terug naar de auto. Ik krijg altijd de zenuwen als m’n auto zo volgeladen op een stille parkeerplaats staat, er wordt hier veel in auto’s ingebroken. Op de terugweg, nog in m’n bikini en op blote voeten, stapte ik bijna op een 70 cm lange zwarte slang. Niet overdreven eng maar ik trok daarna toch maar weer m’n schoenen aan.
Rohan heeft me z’n halve setup laten zien: een dertig meter diepe hangar/werkplaats voor trikes en delta’s; een enorme schuur om harnassen te maken en voor kleine reparaties; een klaslokaal met vrij luxe slaapkamers en douches en een ruime, goed geoutilleerde buitenkeuken. Achterom heeft ie een 2,7 kilometer lange runway om te cartowen. Zaterdag begint een cursus voor vier nieuwe meisjes inclusief Mel, z’n dochter. Hij heeft mij uitgenodigd om als gevorderde piloot gratis mee te vliegen, in ruil voor assistentie met de cursisten. Geweldig! Alleen wilde ik ook het aankomende lange wiekend (in Victoria is labour day komende maandag!??) met Tove gaan vliegen op het veld van Peter Holloway. Shit dilemma’s dilemma’s. Het is allemaal honderden kilometers uit elkaar. En vanavond belde ik Selmsy, die ik toch wel nogal erg mis, en volgens hem is het op dit moment fantastisch in Newcastle. Twee-en-een-halve dag rijden van hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten