06 maart 2013

De allerperfectste woonplaats



Om elf uur belde Graydan, een allerschattigste beginner, dat het on was op zijn Hooghly Hill. Hij heeft een huis bij Dunolly in de Pyrenees (zo noemen ze het rijtje bultjes echt!) met een landingsbaan en een 200 meter hoge heuvel, startbaar naar alle kanten, en lege velden eromheen. In de hemel kan het niet beter, dit is gewoon een droom. Ware het niet dat ik na anderhalf uur rijden, een half uur naar boven kachelen en drie kwartier opzetten binnen vier minuten aan de grond stond. Niet eens met een mooie landing. Ik ben onmiddellijk vergeten of en hoe ik precies whackte maar ik heb wel degelijk een blauwe plek op m’n arm dus ontkennend geheugenverlies gaat hier niet helpen.
Om vier uur waren we klaar met inpakken en de auto halen, en er stonden nog mooiere wolkjes dan bij onze eerste start, maar ik was niet erg gemotiveerd voor een herstart. In plaats daarvan kletsten we wat over een kop thee en reed ik knoerdhard de tachtig kilometer terug naar Rohan’s. De tomtom stuurde me over piepkleine weggetjes, het deed me allemaal erg aan midden-Limburg denken alleen is het veel groter en leger en mag je dus honderd rijden. Niet verstandig maar wel leuk en ik had al heel braaf een biertje afgeslagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten