02 maart 2013

Alleen in Bright



Iedereen is vertrokken en Tove is nog niet op, nou voel ik me gruwelijk alleen. Het zou het meest logisch zijn om de komende maand hier in het zuiden te blijven en Birchip te vliegen, maar misschien kan ik Fluffy en Nic (en Cameron, Conrad en Selmsy) niet zo lang missen. Typisch, voor deze vakantie ging ik ervan uit dat ik veel alleen zou zijn en daar had ik ook best veel zin in, maar het is het omgekeerde. Er zijn overal en altijd mensen, vrienden en piloten waar ik graag mee ben. Helen, degelijk en moederlijk. Birgit, rechtstreeks weggelopen uit een lord of the rings film. Brigitte, net zo overdreven stipt als ikzelf. Fluffy, zo gek als een deur en Nicola zo vaag als een wolkje. Jamie, altijd leuk en lief, en Kathryn met haar prachtige accent en haar gedrevenheid.
Ik vraag me af of het verschil tussen mannen en vrouwen groter is dan dat tussen zeilvliegers en schermvliegers, of tussen wedstrijdpiloten en recreatieve piloten. Vrouwen onder elkaar zijn in ieder geval niet te bang om toe te geven dat we nog veel te leren hebben, en dat we af en toe zeven kleuren schijten. Dat het een drama is om genoeg te drinken en lang te vliegen, en dan op de één of andere manier je blaas te legen. Dat vliegende partners misschien leuk is, maar vliegende ex-partners in je club of op de berg een drama. Dat we niet alleen kleiner en smaller zijn dan mannen, zodat het a-frame onhandelbaar is, maar ook lichter en minder sterk met alle handling- en penetratienadelen van dien. En vooral: dat we niet vliegen uit een zucht naar thrills maar omdat het prachtig en heerlijk is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten