08 maart 2013

Een heel vliegveld voor mij alleen (en de onvermijdelijke schapen)



Terwijl ik hier heel alleen in de bloedhitte op het compleet verlaten vliegveld van Locksley zit draait een cessna rondjes boven m’n hoofd. Ik weet niet wat hij wil, ik heb de schapen van de strip afgejaagd maar hij blijft wegvliegen en dan weer terugkomen. Misschien is het Graydan, op zoek naar een vrouw.
Het heeft altijd iets spannends, om op m’n eentje op een vliegveld aan te komen en m’n tent op te zetten. Zeker zoals hier, als ik niet zeker weet of dit het juiste veld is. Ik hoor alleen een paar vogels krassen, het gerammel van de hangars, af en toe een trein of een auto en die cessna. De anderen komen vanavond pas, dus ik had alle tijd om uitvoerig Melbourne te bekijken maar ik had er geen zin meer in. Vanmorgen een paar uur door de overdekte markt gelopen en kadootjes voor mensen thuis gekocht, lekker organisch ontbeten en ondertussen bedacht dat ik geen stadsmens ben. En als ik al een stad moet kiezen dan is het niet Melbourne. Het lijkt te veel op een doorsnee Europese stad waardoor ik vooral de minpunten zie en er niet zo heel erg veel te genieten is van exotische zaken. Het stikt wel van de Aziaten en naast allerlei organische toestanden worden er een hoop Chinese prullaria verkocht. Wat weer eens opvalt is de totale afwezigheid van aboriginals. In zes bezoeken aan Australië heb ik een handvol van hen gezien. Bizar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten