11 augustus 2024

Rustdag



fotoos Stephen Morris

Op de rust- en registratiedag tussen de twee wedstrijden in was het retedruk op de Chabre. Alle vrijvliegers en een paar wedstrijdpiloten wilden gebruik maken van de mooie meteovoorspelling. Ik startte bijna als eerste en draaide lekker omhoog, maar rond de tweeduizend meter moest ik er ineens voor werken en daar had ik dan toch geen zin in. Ik kan mezelf er zelfs op die hoogte maar heel moeilijk toe brengen om van het landingsveld af te zoeken, terwijl daar toch echt de bellen zaten. Ik stak naar de camping, waar nog niemand anders was en waar de windzak lekker consistent uit het zuiden stond, en maakte een mooie landing. Het lijkt wel alsof Camerons les (ogen op het point of arrival, uitronden, ogen in de verte, bleed off speed, flare omhoog) eindelijk ergens gevallen is. Makkelijk met een single surface maar ondertussen weet ik dat makkelijk niet erg is.

Daarna zwemmen, vervolgens de rest van de middag trackers opladen en checken en wachten op Nils’ auto met mijn spullen. Karolina kwam pas keilaat aan en samen waren we nog ruim een uur bezig om naamstickers op de trackers te plakken. Iedereen (van de organisatie) is enorm gestresst maar met Jenny als meetdirector en Ollie als organisator kan het niet mis gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten