29 augustus 2018

Gecko


Ik was blij opgewonden dat ik Jochens Gecko mocht vliegen. Ik zou het dolgraag willen vergelijken met een Litesport. Is het echt veel makkelijker met een vergelijkbare performance? Helaas, we stonden uren op de Chabre omdat het niet thermisch was en de startcondities iffy waren, en toen ik eindelijk, nogal vermoeid, startte, lukte het me niet om een bel te vinden. Vrijvliegers en parapenters zaten in de weg, ik draaide conservatiever dan ooit ver van de berg af, en de vleugel was wat aan de grote kant en ik moest natuurlijk wennen waardoor ik niet al te efficiënt draaide. Een paar minuten later stond ik, gelukkig met een mooie landing, op de vis. Brad ook, hij was uitgezakt en supersjagrijnig. Volgens hem was het de eerste keer in z’n leven dat ie in een wedstrijd uitzakte, en in deze wedstrijd mag er niet worden geherstart. Ik was ook niet blij en de bus deed er nogal lang over om naar de camping te komen, ik had honger en was moe en eenmaal op de camping lukte het niet om een dutje te doen. In plaats daarvan bleef ik met Pedro en Claudia naar de goal arrivals kijken. Ollie spectaculair, Grant degelijk, Darren kwam zingend aan en Tom deed het mooiste circuit. ’s Avonds wilde ik m’n Coleman schoon gaan maken bij Niek omdat hij het benodigde gereedschap heeft . Dat lukte niet, maar Niek hielp en was slim genoeg om te begrijpen wat er moest gebeuren, maar twee uur verder moesten we toch constateren dat onze zwarte benzinehanden voor niks waren geweest. Het fornuisje is kapot. Gelukkig had Babs eten gemaakt voor de halve camping en zo kwam het toch nog goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten