19 december 2014

Saai




Dat heb ik weer lekker voor mekaar pffff te weinig te lezen terwijl ik zo’n tien kilo aan boeken mee heb genomen. In m’n bagage, dus niet bereikbaar terwijl ik twee uur in Zurich moet wachten, een uur vliegen, drie kwartier met de trein. Dat red ik niet met het veel te makkelijk leesbare Gelukkig de gelukkigen. De Zuricher Zeitung inmiddels ook gespeld, de complete toelichting bij Chretien de Troyes Yvain bestudeerd, het vliegveld afgestruind op zoek naar een New Scientist. Dan maar bloggen, maar zonder wifi heeft m’n computertje me ook maar weinig te bieden. Hooguit kan ik de loftrompet steken over Eidelweiss, de kordate en vriendelijke stewardessen, de tijdigheid van vertrek en aankomst. Drie stoelen voor mij en een niet-bestelde vegetarische warme hap. Vlucht over Caldiz brengt mijmeringen teweeg over liefjes, flirten en het verschil met hofmakerij. Schitterend uitzicht op de Pyreneeën bij zonsondergang. Inmiddels zit ik een houten kont te krijgen en me af te vragen of ik m’n bed nog op moet maken straks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten