15 december 2014

Toeristisch dagje


Dominque en Bernard, Famara


La Graciosa

Dees heeft gelijk. De kleuren, het licht, de lava. Een grote variëteit aan cactussen en vetplanten, sommige echt waanzinnig groot. Het is een prachtig eiland. Zelfs de wat saaie spierwitte huisjes met felgroene kozijnen vallen wel mee, als je één keer buiten de resorts komt. Er zijn voldoende starts, landen is goed te doen zodra je ontdekt dat je op de pikzwarte veldjes moet wezen, en het weer is redelijk. Gisteren moesten we eerst urenlang met de overgeblevenen uitzoeken of en wie en hoe we gingen vliegen, om uiteindelijk een optimistische tocht langs een paar stekken te maken. Dominque reed ons van Famara (70 km/u) via Cochillo en Tenasar naar Orzola, heel spectaculair. Orzola is het uiterste noordpuntje , hoge rotsen met turkooisblauwe zee en witte golven, een paar kraters achter je en vlakbij La Graciosa, een nog kleiner eilandje waar de rigids heenvliegen. Het landschap is overal kaal, met steeds andere structuur en kleuren en zodra je beter kijkt zie je vetplantjes groeien.
Afscheidsavond met Bernard en een goed gesprek over het krijgen van kinderen, die je dwingen je te bezinnen op wat je verwacht van het leven. Christian en Carlos zijn al vertrokken, en Francoise heb ik ingeruild voor Jean-Marie, een lieve nogal onhandige lobbes die iedere keer zenuwachtig begint te giechelen als ie mij ziet. Ondertussen zie ik op facebook iedereen in Forbes aankomen, en terwijl ik ze enorm mis realiseer ik me dat ik hier nu weer een groep nieuwe vriendjes heb die ik ga missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten